سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طرح دارالثقلین

حوزه /معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از اجرای طرح دارالثقلین با حضور ۷۸ مبلغ طرح هجرت در ماه مبارک رمضان در مناطق روستایی این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه طرح دارالثقلین با هدف تمسک به اهداف قرآنی و سیره اهل بیت در تمام طول سال برای مخاطبان روستایی در حال انجام است: افزود: در ماه مبارک رمضان اجرای برنامه های این طرح شتاب بیشتری می گیرد و این برنامه ها بصورت روزانه برای علاقمندان به قرآن و فرهنگ اهل بیت ع برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه محور برنامه های طرح دارالثقلین فعالیت های قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و همچنین آموزش و مرور احادیث و روایات رسیده از اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: انس با قرآن کریم و آشنایی با سیره حضرات معصوم ع از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که در حال حاضر ۷۸ مبلغ طرح هجرت در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت استان اجرای طرح دارالثقلین را به عهده دارند، خاطر نشان کرد: مبلغان در روستاها با حضور در مساجد و خانه های عالم علاوه بر اقامه نماز جماعت،ایراد سخنرانی در مناسبت های مختلف سال ،مشاوره به مردم در زمینه های دینی،فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام ولی پور در پایان با اشاره به این که در تمام مدت سال مبلغان در روستاها با حضور مداوم دو ساعت در روز ، پاسخگوی سوالات و احکام شرعی مردم هستند افزود: مبلغان در این ساعات به صورت رو در رو پاسخگوی سوالات مردمی در مساجد و خانه های عالم هستند.

وی در پایان از همکاری فعالان قرآنی در روستاها با روحانیون و مبلغان اعزامی خبر داد و اظهار داشت: شورایی متشکل از فعالان قرآنی از جمله معتمدین، بسیجیان در اجرای برنامه های متعدد مذهبی و فرهنگی روحانی را در اجرای برنامه های تبلیغی یاری می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha